Николаевская область создает прекрасные условия для бесплатного юридического обслуживания граждан

04 мая 2017, 10:00

Читают: 0 Комментариев: 1 Рейтинг:  
 

В гости к редакции «Николаевских известий» пришел начальник Главного территориального управления юстиции в Николаевской области Роман Иванович Возняк.

Вже стало доброю традицією  нашого видання проводити такі зустрічі з відомими людьми, посадовими особами області. Читачів нашого сайту та газети цікавлять проблеми, пов’язані з наданням правової юридичної допомоги. Тож, сподіваємося, що наш діалог допоможе жителям області знайти відповіді на свої запитання.

Ми не готували заздалегідь запитання, тож перше, що нас цікавить: звідки Ви родом?

— Народився на Миколаївщині, у Казанці у 1981 році, там навчався у середній школі. Згодом одержав юридичну освіту, у 2004 році закінчив Одеську національну юридичну академію. В органах юстиції Миколаївської області працюю з 2001 року. Очолив Головне територіальне управління юстиції у Миколаївської області в 2014 році.

Це дуже приємно, що Ви наш земляк, відповідно проблеми області для Вас мають значення. Як то кажуть: де народився, там і згодився. Розкажіть, будь ласка, які основні функції виконує юстиція?

—  Юстиція виконує дві основні функціі: реалізація державної правової політики і здійснення реформ з метою переформотувати не тільки роботу Міністерства юстиціі, а й усіх органів державної влади. В результаті цих заходів ми повинні побудувати і створити державний сервіс, завдяки роботі якого людина буде відчувати себе захищеною, матиме можливість реалізувати свої права і свободи. Передусім, ми повинні перейти від старої системи органів державної влади до органів державного сервісу. За 3 роки, які минули з моменту приходу до Міністерства юстиції нової команди на чолі з Міністром юстиції Павлом Петренком, у відомстві вдалося провести кардинальні реформи, які забезпечили перетворення органу із бюрократичного монстра радянського зразка у сучасну динамічну структуру, головною метою якої є забезпечення справедливості й захисту громадян, а також надання українцям зручних та комфортних сервісів.

— Ви говорите про створення нової системи – сервісу обслуговування громадян. Наше видання неодноразово публікувало статті, де зазначалося, що відкриті «гарячі» лініі, телефони «довіри», які мають на меті надати можливість жителям нашої області сповістити владу про недоліки у роботі служб, про корупційні дії посадовців. Наші читачі дуже схвально відгукнулися на відкриття сервісу телефонних ліній.

— Хочу наголосити на тому, що робота таких ліній передбачає не тільки надання консультації чиновниками, а й те, що керівник підрозділу, який відкрив зв’язок, несе відповідальність за своїх підлеглих. Ця служба повністю гарантує відкритість, чиновники беруть на себе обов’язок доводити справу до логічного завершення.

— Чи повинна юстиція інформувати населення щодо нових законодавчих актів, норм? Яким чином?

— Завдяки інформуванню населення, проведенню різних заходів, флешмобів, відкриттю площадок, таких як, «Я маю право», завдяки пресі, у нас з’явилася можливість постійно надавати роз’яснення населенню щодо всіх юридичних питань, щодо конституційних прав. Сьогоднішня статистика звернення громадян говорить про те, що скарг стало значно більше, ніж було раніше. Це як лакмусовий папірець: громадяни пишуть заяви, звернення, пропозиції. Втім, давайте проаналізуємо: робота органів влади стала гіршою, чи люди одержали можливість відкрито і відверто говорити про недоліки? З одного боку можна стверджувати, що да, стали погано працювати. А з іншого боку можемо говорити про відкритість влади і надання можливості громадянам використовувати телефонні лінії для висловлення своїх проблем.

— Яка сьогоднішня структура Вашого управління?

— Було проведено структурну та кадрову реформи, які стали фундаментом для запровадження усіх змін у міністерстві. Передовсім було проведено внутрішній аудит, ліквідовано дублюючі функції. Загальна кількість чиновників по системі за ці роки скоротилася вдвічі. Разом з тим запроваджено відкриті та прозорі відбори на вакантні посади всіх рівнів, що дало можливість залучити нових спеціалістів до роботи в органах юстиції.

Ми стали першим органом, який не лише відкрито говорив про прозорість, а й зробив перші реальні кроки у цьому напрямку, відкривши доступ до реєстрів, якими оперує Мін’юст.

Ще одним важливим кроком, який дав можливість побороти корупцію та забезпечити громадян зручними послугами, стала кардинальна реформа Державної реєстраційної служби. Зокрема, було ліквідовано ДРС як окремий структурний підрозділ, а функцію державних реєстраторів у сфері реєстрації нерухомості та бізнесу передано місцевій владі, нотаріусам та акредитованим суб’єктам, а такі поняття як черги, хабарі та хамство відійшли у минуле. Нині вже підготовлено грунт для передачі на місця послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану.

У 2016 році ми прийняли рішення про ліквідацію районних органів юстиції. В кожному районі були відділи, втім важко визначити, чим вони займалися. Спочатку існували сумніви, як таке реформування позначиться на взаємодії з населенням, чи не постраждають люди від ліквідації районних юстицій. Проте час показав, що рішення було прийняте правильно. Місцеве населення навіть не помітило, що служба ліквідована. Ми створили новий сервіс на основі матеріально-технічної бази колишніх відділів: Бюро безоплатної правової допомоги. Раніше діяв регіональний центр надання безоплатной правової допомоги. Але жителям віддалених районів області це було незручно. Тому, проаналізувавши ситуацію, ми відкрили 18 таких центрів у різних районах області. Це недержавна служба, до якої можуть прийти люди і одержати два види правової допомоги: первинна – забезпечення доступу до прав людини, вторинна – забезпечення доступу людини до правосуддя. Всі послуги надаються безкоштовно. Інваліди, діти без батьківського піклування, жителі області, чий сукупний місячний дохід нижче 3200 гривень має право на безоплатні послуги адвокатів (ці послуги оплачує держава), на представлення інтересів у суді. Крім того, бюро беруть на себе функції кваліфікованої допомоги, де не потрібен адвокат. Більше того, створені умови для всіх бажаючих, хто може користуватися комп’ютером, використовуючи інтернет, самим написати електронне звернення, за допомогою скайпу звернутися до регіональних центрів, до Міністерства юстиції. Спеціалісти нашого Міністерства можуть надати відповіді на запитання у режимі скайп-конференції. У кожному бюро в районах області створено дві зони: одна – для працівників, друга – для відвідувачів. Це високоякісний державний сервіс.

— Романе Івановичу, розумію, що, можливо, Ви всі цифри не пам’ятаєте, але, хоча би приблизно: скільки людей звернулися у першому кварталі по безоплатну правову юридичну допомогу?

— Якщо мене не підводить пам’ять, до центрів безоплатної правової допомоги у першому кварталі звернулося біля п’яти тисяч осіб, що свідчить про значне зростання кількості людей, потребуючих якісної та безкоштовної консультації, а також про те, що жителі області проінформовані про діяльність такого сервісу та про його ефективність. У 2016 році звернулося близько 9 тисяч осіб – для порівняння. На сьогоднішній день існує аналіз діяльності таких сервісів від міжнародних інституцій. Ми почали створення сервісів, одержавши консультації канадських колег. Уряд Канади надавав кошти для створення цього сервісу. Так от, цей рік показав, що послуги в Україні відзначені, як найбільш якісні. Міжнародна спільнота тепер зазначає, що в Україні найкращий сервіс. Тепер наші працівники їздять за кордон та консультують зарубіжних партнерів.

— Залишається сподіватися на те, що скоро Миколаївська область випередить інші та стане лідером сервісу безоплатної правової допомоги.

Хотілося би почути про запуск онлайн будинку юстиції основну суть даної послуги, в чому вона буде виражатись?

— 23 лютого 2017 року відбулась презентація виходу проекту Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції» на всеукраїнський рівень. Віднині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online.minjust.gov.ua.

Цей проект увібрав у себе всі сервіси, які міністерство надає в електронному вигляді. Це той проект, який буде прикладом для інших міністерств стосовно того, як розбудовувати електронне врядування та спрощувати життя кожного українця.

На порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також залишити відгук.

Окрім вищезгаданих сервісів, українці також можуть отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

Ще одна новація – соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Також тут можна скористатися послугою «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості щодо твого майна.

Адже Міністерство юстиції ще 3 роки тому прийняло рішення максимально рухатися до передових технологій.

Ми почали боротися з бюрократичною системою тисяч папірців і потроху перемагаємо її. Ще 3 роки тому електронні сервіси та Міністерство юстиції були несумісними. Нині ми входимо в лідери серед  державних органів, де запроваджуються електронні технології та проводяться реформи у сфері дерегуляції. Це спільна робота людей, які працюють в Міністерстві юстиції, наших друзів, колег та волонтерів з ІТ галузі, які допомагали нам з перших днів створювати новий простір свободи і простоти у комунікаціях з державними органами.

Нині в напрямку запровадження електронних сервісів Україна рухається у ногу з часом зі всім світом.

Величезні корпорації відмовилися від паперових носіїв ще 10 років тому. Нині у світі прослідковується тенденція відходу від паперових носіїв. І ми є частиною цього процесу, адже це швидкість і зручність для громадян, бізнесу та всього суспільства. Онлайн будинок юстиції — це перша такого роду платформа, яка реально запрацювала. Вона буде розширюватися. Презентовані послуги — це лише початок.

Будь-який громадянин може подати заявку через «онлайн будинок юстиції» про втрату документа і в будь-якому відділі ДРАЦС країни отримати дублікат уже завтра. Адже наша філософія – отримати послуги в сфері юстиції максимально швидко — в 3 кліки мишки.

— «ШЛЮБ ЗА ДОБУ»- сервіс, який вже зарекомендував себе в Миколаєві, зокрема, красивими обрядами на День всіх закоханих. Але все ж думаю, не всім ще відомо про нього. Що це за послуга, і хто її може реалізувати?

— 29 липня 2016 року Міністерство юстиції запустило новий сервіс – «Шлюб за добу». Сервіс покликаний зробити одруження максимально зручним та комфортним.

Проект передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм, які діють донині і примушують українців, подавши заяву, чекати щонайменше 30 днів.

Переваги:

  • Реєстрація шлюбу в час та у місці, обраному жінкою та чоловіком.
  • Відсутність необхідності звернення в ДРАЦС.
  • Залучення до організації реєстрації шлюбу суб’єктів господарювання публічного права.

Для того, щоб скористатися сервісом з реєстрації шлюбу у скорочені строки, майбутнім нареченим необхідно зробити кілька простих кроків:

  • Звернутись до організатора державної реєстрації шлюбу, відомості про якого розміщені територіальним органом юстиції на офіційному сайті.
  • Обрати дату та час для проведення державної реєстрації.
  • Укласти цивільно-правовий договір про надання послуги;
  • Завітати на власне весілля.

Внесення відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюється не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстрації шлюбу.

Проект запустився у туристичних містах, а також містах, які межують з тимчасово окупованими територіями, аби забезпечити їх жителів можливістю швидко, без необхідності їздити кілька разів, отримати легальні українські свідоцтва про одруження.

З 13 січня 2017р. сервіс запущено у Миколаєві.

— Дякую Вам за змістовну інформацію, за цікаву бесіду. Успіхів, наснаги!

Приємно, що в гості до редакцї завітав молодий посадовець, Роман Возняк, який за сумлінну працю, особистий та вагомий внесок у забезпечення державної правової політики, високий професіоналізм, активну громадську діяльність неодноразово заохочувався Міністерством юстиції України, Миколаївською обласною радою, Миколаївською обласною державною адміністрацією. В 2010 році нагороджений відомчою заохочувальною відзнако Міністерства юстиції України – нагрудним знаком «За заслуги», а в 2015 році — відзнакою Миколаївської обласної ради – «За заслуги перед Миколаївщиною II ступеня».


Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.

Комментариев: 1

  1. Тамара Владимировна

    напишите № телефона по которому можно обратится за консультацией человеку который не ходит.Спасибо!Жду ответ.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *