Николаевские громады могут получить крупное финансирование — советы специалистов

19 мая 2017, 14:47

Читают: 0 Комментариев: 0 Рейтинг:  
 

В Николаевской области проводят огромную работу по разъяснению для вновь образованных общин, как получить деньги на развитие. В этой связи Николаевская ассоциация провела практикум по финансово-экономическим вопросам.

17 травня в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує АМУ за підтримки USAID Миколаївське регіональне відділення Асоціації міст України провело практикум на тему: «Порядок отримання та використання коштів субвенції на розвиток інфраструктури об’єднаної громади». Учасники практикуму – міські, селищні та сільські голови, їх заступники, спеціалісти ОТГ з фінансово-економічних питань.

Відкрила захід регіональний консультант з бюджетних питань Юлія Забродкіна, яка акцентувала увагу, що на часі є важливою вибрана тема практикуму для присутніх у залі представників об’єднаних територіальних громад. Торік, із передбаченої у державному бюджеті субвенції на формування власної структури ОТГ у розмірі 1 млрд.грн., єдина створена у Миколаївській області ОТГ, а саме Куцурубська, отримала 5,1 млн.грн. Зазначені кошти були використано громадою на капітальний ремонт доріг, водогону тощо. У 2017 році у державному бюджеті теж передбачена фінансова підтримка об’єднання територіальних громад, яка буде надана на реалізацію місцевих програм по створенню, модернізації інфраструктури ОТГ.

Юлія Забродкіна під час дискусії повідомила, що, наприклад, Куцурубська ОТГ, починаючи з квітня 2016 вже отримувала гроші з державного фонду реконструкції та розвитку, але розпочала роботу тільки після того як розробила план соціально-економічного розвитку з серпня-вересня. Вона повідомила, що треба було поспішати, оскільки треба було використати їх до грудня, щоб не повертати назад до державного бюджету. Дуже багато ОТГ в Україні залишилося з кредиторською заборгованістю, тому, щоб цього не виникало у майбутньому – варто не зволікати з розробками планів соціально-економічного розвитку.

Заступник начальника управління-начальник відділу макроекономічного аналізу та прогнозування Департаменту економічного розвитку та регіональної політики Миколаївської облдержадміністрації Тетяна Гордієнко розповіла присутнім про основні вимоги до складання плану соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади, ознайомила з основним переліком законодавчих актів на підставі яких розробляються прогнозні та програмні документи. Зокрема акцентувала увагу на необхідність при розробці плану соціально-економічного розвитку ОТГ обов’язково враховувати стратегічні цілі та пріоритети діючої регіональної стратегії та плану заходів з її реалізації.

«Проекти, які будуть включені до вашої програми можуть бути реалізовані за рахунок наступних фінансів, ‒ говорить Тетяна Гордієнко, ‒ Це кошти державного бюджету, в тому числі, це кошти фонду регіонального розвитку, кошти відповідних субвенцій. Кошти технічної допомоги Європейського союзу або інших міжнародних донорів, чи фінансових організацій. Кошти місцевих бюджетів, в тому числі, кошти і ваших громад або кошти інвесторів, в тому числі, і на умовах державно-приватного партнерства».

Вона наголосила, що будь-який проект має бути обговорений з громадськістю. Пунктом 12 порядку обговорення з громадськістю прописано, що строк проведення консультацій з громадськістю повинен становити не менш ніж 15 календарних днів.

«Це можуть бути засідання із представниками громадськості, це може бути роздруковано та поширено серед мешканців, повідомлення у ЗМІ, інформація може бути розміщена на офіційному сайті де мешканці громади можуть ознайомитися та вносити пропозиції, ‒ пояснила Тетяна Гордієнко. Вона наголосила, що затвердження та внесення змін у проект здійснює рада ОТГ.

План рекомендується подавати на експертизу до обласної адміністрації. Плани і проекти громади мають відповідати стратегічним цілям регіону. Контроль за станом і строками виконання заходів програми рекомендується здійснювати виконавчому комітету ОТГ, а контроль за ефективністю використання коштів здійснюється головним розпорядником коштів. Тобто кожний головний розпорядник коштів, який буде їх отримувати, буде повинен звітувати про їх використання. При цьому виконкому ОТГ рекомендується щороку проводити моніторинг стану виконання.

Також вона пояснила, що в програмі, окрім заходів, також, затверджуються основні прогнозні показники. «Це і є ті самі індикатори, які свідчать як ви пануєте протягом трьох років їх досягати. Збільшувати чи зменшувати, якщо вони негативні. Таким чином, ці індикатори ви дивитесь , що за підсумками року досягнуто чи не досягнуто», — сказала вона. Враховуючи, що ситуація в країні швидко міняється, то на декілька років наперед важко спланувати – як будуть виглядати ті чи інші індикатори досягнення проектів. Тому, на думку модератора заходу, потрібно кожного року актуалізувати ці прогнозні індикатори.

Тетяна Гордієнко черговий раз наголосила про необхідність розміщення на сайті або в ЗМІ. «Це допоможе не тільки вам зрозуміти, що ви самі робите, а й громадськості у цілому», ‒ повідомила вона.

Разом з тим, Тетяна Гордієнко поскаржилася на те, що, нажаль, у більшості новостворених громад немає досвіду планування та аналізу, що у їх попередніх програмах розвитку багато помилок, немає прогнозних показників. Наголосила, що треба розвиватись, шукати і рухатися.

Модератор заходу Ірина Єрофєєва, заступник начальника управління-начальник відділу промислової політики та інвестиційної діяльності Департаменту економічного розвитку та регіональної політики Миколаївської ОДА розповіла про порядок та умови надання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток інфраструктури, напрямки, на які можуть бути направлені кошти субвенції. Значну увагу було приділено особливостям формування проектної заявки на проект, який може бути реалізовано за рахунок коштів субвенції, типовим помилкам та недолікам при підготовці та поданні проектних заявок.

Стаття 105 бюджетного кодексу визначає основні напрями та заходи по використанню отримання будь-яких коштів чи субвенцій на виконання інвестиційних проектів, в тому числі – і субвенцію на розвиток ОТГ. «Червоною стрічкою в цьому документі визначено, що перш ніж отримати кошти – необхідно прийняти план соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади», ‒ сказала Ірина Єрофєєва.

З її словами, головна умова, при який надається субвенція ‒ це використання виключно на визначену мету та розрахунки в прогнозних показниках. Статтею встановлюються засади отримання субвенції: вона буде надаватися на проекти з мінімальними затратами та найбільшою ефективністю. Також, вона повідомила, кошти субвенції на ремонт, реконструкцію чи будівництво мать йти виключено на об’єкти комунальної власності. Та, необхідно враховувати, щоб до цих об’єктів була підведена вся необхідна інфраструктура. Крім того, варто прораховувати доцільність використання цих об’єктів, в тому числі, із обрахуванням всіх витрат на утримання.

Учасники практикуму відізвались про захід як корисний, подякували модератору за належну роботу, організаторські і лекторські вміння, створену можливість збагатити свої знання. Так представник Мостівської ОТГ заступник сільського голови з гуманітарних питань Лариса Гавриленко зазначила: «Досвід спілкування з колегами, представниками департаменту ОДА та консультантами Асоціації міст України мені стало зрозуміло відповіді на деякі питання, які турбували нас у нашій громаді. І для вирішення цих питань велике значення має консультування і методична допомога наших колег».


Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *