Кількість вкрадених літаків була вища за ту, ніж того часу мали самі збройні сили Росії.
Росія вкрала у Казахстану десятки бомбардувальників / фото ua.depositphotos.com
Історія про те, як Росія забирала в України стратегічні бомбардувальники Ту-160 та Ту-95МС у якості оплати боргів за газ, ні для кого не є новиною. Але у 90-х РФ провернула куди масштабнішу аферу, про яку мало хто знає.
Про це пише українське видання Defense Express. Так, у 1992 році Москва вкрала в Казахстану десятки літаків. Кремль пішов на підступну схему з підміною бомбардувальників на куди старіші літаки.
“Масштаб історії полягає в тому, що росіяни обманом вкрали у Казахстану до 40 літаків Ту-95МС, і це було в 1,5 рази більше, ніж мали на той момент збройні сили Росії. При цьому слід зауважити, що ця історія залишилась маловідомою зокрема тому, що росіяни тут майстерно “заплутали сліди”, – йдеться в матеріалі.
Відео дня
У лютому 1992 року в Росії зупинилося серійне виробництво бомбардувальників Ту-95МС – збирали їх на Куйбишевському авіаційному заводі. Ресурсу для виготовлення цих літаків країна-агресорка вже не мала.
Станом на той момент авіапарк російських збройних сил мав від 22 до 27 літаків типу Ту-95МС. Також було 45 Ту-95К-22, які є носіями ракет Х-22, та сім навчальних Ту-95К.
“Як би парадоксально далі це не прозвучало, але найбільший флот Ту-95МС у кількості 40 одиниць в своєму розпорядженні тоді мав саме Казахстан, із яких 27 належало до варіанту МС-16 (з можливістю зовнішньої підвіски ракет) та 13 – до варіанту МС-6 (із підвіскою лише в бомбовідсіку). Наша країна на той момент мала 21 Ту-95МС у варіанті МС-6”, – пояснюють автори.
Тоді усі наявні Ту-95МС у Казахстані відносилися до складу 79-ої важкої бомбардувальної авіаційної дивізії. Та повного контролю над цими літаками Казахстан не мав, що і зіграло на руку Москві.
Є кілька версій того, як Росія провернула масштабну крадіжку літаків. У той час екіпажі стратегічних бомбардувальників РФ та Казахстану мали проводити постійні польоти між аеродромами “Семипалатинск-2” та “Украинка”, і на маршруті прямування проводився “обмін” позивними.
За однією з версій, коли літаки сідали в Росії, замість них назад летіли вже старіші Ту-95К. Москва провернула це, користуючись лояльністью пілотів стратегічної авіації країни. Коли там побачили, що сталося, “відмотувати назад” було вже запізно.
Друга версія говорить про те, що росіяни просто не випускали чужі літаки, коли вони сідали на території РФ. Проте за російськими даними, вкрадено було “лише” від 16 до 18 таких літаків. Тож як це вдалося прогорнути ще з понад 20 одиницями, питання.
Так само точно невідомо, скільки літаків перекочувало до Казахстану, і чи були це навчальні Ту-95К чи ж ідеться про новіші Ту-95К-22 (носії Х-22). Яка доля спіткала ці літаки – теж загадка.
“Викладена вище історія може виглядати навіть “туманно”, але вона нам говорить про те, як РФ крадіжкою здобула “ядро” своєї стратегічної авіації та не понесла за це ніякого покарання”, – констатує видання.
Читайте також:
Китай міг “запозичити” конструкторські ідеї у невдалого радянського винищувача, – ЗМІ
Франція збільшить виробництво “розумних” авіабомб для України, – ЗМІ
“Сталеві труни”: Україна з’їла живцем російські танки Т-80, – ексофіцер армії США
Росія атакує Україну українськими ж бомбардувальниками
Російська Федерація використовує колись українські літаки для обстрілів мирних населених пунктів нашої країни. Йдеться зокрема про бомбардувальники Ту-160 та Ту-95МС.
Проєкт “Схеми” розповідав, що щонайменше шість переданих Україною в якості оплати боргів літаків Ту-160 зараз знаходяться у бойовому складі ворожої армії. Така ж доля спіткала кілька Ту-95МС. Росіяни присвоїли забраним літакам нові назви.